fiqa manap

My photo
anak jati banjar sg.besar,tp syg SPM tak wujud subjek ni.kalau ada aku jamin A dlm tangan.masscomers.dan aku budak hebat.kau??haha;p

Sunday, January 22, 2012

frinjan


hoyeeehhhhh.pembuka tirai frinjan tahun ni.last ak pergi frinjan 17.kli ni dah 26.hamik kau.punye bzy smpi x sempt nak bersosial.so kli ni ak sure pergi........xmau lps lg dah.....jom jom; )

Friday, January 20, 2012

mencapap


sumpah.aku buat semate mate kerana assingment.
bila siap aku gelak guling guling


Tuesday, January 17, 2012

berserah

BESAR KESALAHANKU,
BESAR LAGI KEEGOANMU.

mungkin jodoh masih berpihak kepada kita,sama sama bertahankan selagi terdaya.jangan persiakan 6 tahun yg sungguh bermakna.


EN.HAFIZUDIN

terima kasih dan hati saya masih milik awak.












TETAP SETIA tetapi tidak mengharap apa apa.segalanya di tangan takdir.
kita hanya merancang, tetapi sebaek baek perancangan adalah perancangan dari Allah SWT.

Thursday, December 15, 2011

jiwa dan hati manusia itu ibarat ikan di lautan.semasin masin air laut pun masih tidak mampu untuk memasin kan ikan itu.tetapi apabila ikan itu sudah mati.secubit garam pun sudah cukup untuk memasinkan ikan itu.dan kalau letak bercubit cubit garam,ikan pekasam lah hasil nya..heeeee

moral nya
JANGAN BIARKAN JIWA DAN HATI KITA MATI






ps:sebagai seorang sahabat, aku sentiasa mendoakan kau kembali kepada dirimu yg dahulu.

Wednesday, November 16, 2011

banyak sangat orang kecewa.dussshh dussshhh






#TADAH TANGAN BANYAK KAN DOA.ITU SAJA#


hati

memang payah nak jangka apa ada dalam hati.

2+1=3
tapi kene tolak 1

sbb takdir hanya menyatukan
"dua"

Sunday, August 21, 2011

ragam manusia tatkala puasa

kali ini saja mau cerita pasal puase.mgkn ad suare suare yg kate sudah lmbt bru nk update pasal puase.tp aku mmg saja.mahu melihat dgn mata kple dahulu ragam ragam manusia berpuase baru aku mau tulis ini cerita.

bagi aku puase itu mudah.yup!mudh bg yg mmg dah terdidik dr cenonet lg utk berpuase.tp bg sesetan bnde tu sgt susah.opsss MAAF,aku salah,bukn sesetan tp sesetengah......

haaaa.aku langsi kan?tp kau yg x puase tu ap crte?yeee.mungkin itu antre kau dgn ALLAH SWT tp sebagai manusia kita masing masing memegang amanah ALLAH.kau ingat tu,TAK SALAH kalau menegur bnde yg memang ketara SALAH.

tiap tiap masa bg alsan mudah

ehh,,aku lupa sahur lah!
ehh,,aku lupa baca niat lah!
ehh,,aku ad penyakit,xblh puase lah!


cehhh....kenapa kau tak bg alasan yg kau x SEDAR yg diri kau dah WAJIB puase lah!!!!

bab itu kau kurang sedar,tp mulut sentiasa berkata

umur aku ni dah wajib kahwin ni!!umur aku ni dah ptt ad pasangan sehidup semati ni!!!ylahh.bende baik x blh d lengah lengah kan...aku kene segera kan....kita kan dalam Islam di saran mendirikan rumah tangga sekira nya kita yakin kita mampu melaksanakan

ehhh,tahu plk bnde baik x boleh d lengah kan.habis tu!kau fikir puase ni bnde jahat ke?aduhhhh.manusia manusia....terlalu sgt mengikut mana yg kita suka.hingga paksi pun lari entah ke mana.ingat agama kita tak pernah menyusah kan umat nya.

contoh mudah yg org sllu kate agama Islam tdk memaksa para muslimah memakai tudung tetapi menyuruh mereka menutup aurat.jadi kau boleh tutup aurat tu ikut cara mana kau suka.berselimut,berselubung, atau sebagai nya.mudah bukan????tiada apa yang susah tentang agama kita.bersyukur lah di lahir kan sebagai seorg ISLAM.laksanakan apa yg di amanahkan.


sama sama lah kita memperingati sesama kita.mungkin bahasa aku kasar dan kurang kene.ampun maaf di pinta.SELAMAT MENJALANI 10 MALAM TERAKHIR PUASE.wasalam;)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...