fiqa manap

My photo
anak jati banjar sg.besar,tp syg SPM tak wujud subjek ni.kalau ada aku jamin A dlm tangan.masscomers.dan aku budak hebat.kau??haha;p

Sunday, August 21, 2011

ragam manusia tatkala puasa

kali ini saja mau cerita pasal puase.mgkn ad suare suare yg kate sudah lmbt bru nk update pasal puase.tp aku mmg saja.mahu melihat dgn mata kple dahulu ragam ragam manusia berpuase baru aku mau tulis ini cerita.

bagi aku puase itu mudah.yup!mudh bg yg mmg dah terdidik dr cenonet lg utk berpuase.tp bg sesetan bnde tu sgt susah.opsss MAAF,aku salah,bukn sesetan tp sesetengah......

haaaa.aku langsi kan?tp kau yg x puase tu ap crte?yeee.mungkin itu antre kau dgn ALLAH SWT tp sebagai manusia kita masing masing memegang amanah ALLAH.kau ingat tu,TAK SALAH kalau menegur bnde yg memang ketara SALAH.

tiap tiap masa bg alsan mudah

ehh,,aku lupa sahur lah!
ehh,,aku lupa baca niat lah!
ehh,,aku ad penyakit,xblh puase lah!


cehhh....kenapa kau tak bg alasan yg kau x SEDAR yg diri kau dah WAJIB puase lah!!!!

bab itu kau kurang sedar,tp mulut sentiasa berkata

umur aku ni dah wajib kahwin ni!!umur aku ni dah ptt ad pasangan sehidup semati ni!!!ylahh.bende baik x blh d lengah lengah kan...aku kene segera kan....kita kan dalam Islam di saran mendirikan rumah tangga sekira nya kita yakin kita mampu melaksanakan

ehhh,tahu plk bnde baik x boleh d lengah kan.habis tu!kau fikir puase ni bnde jahat ke?aduhhhh.manusia manusia....terlalu sgt mengikut mana yg kita suka.hingga paksi pun lari entah ke mana.ingat agama kita tak pernah menyusah kan umat nya.

contoh mudah yg org sllu kate agama Islam tdk memaksa para muslimah memakai tudung tetapi menyuruh mereka menutup aurat.jadi kau boleh tutup aurat tu ikut cara mana kau suka.berselimut,berselubung, atau sebagai nya.mudah bukan????tiada apa yang susah tentang agama kita.bersyukur lah di lahir kan sebagai seorg ISLAM.laksanakan apa yg di amanahkan.


sama sama lah kita memperingati sesama kita.mungkin bahasa aku kasar dan kurang kene.ampun maaf di pinta.SELAMAT MENJALANI 10 MALAM TERAKHIR PUASE.wasalam;)




3 comments:

  1. Salam...umak ai..dah kaya ustazah banjar basurah..hehe. Bunyi nya gin kaya urang tangah sarik. Biasalah, urang amun kada handak macam2 alasan... sama ai jua awan mengeramputi diri sendiri..

    Selamat Hari Raya.

    ReplyDelete
  2. ieh.sarak banar ni tahulah

    selamat hari raya.berilaan lah;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...