Generated image

fiqa manap

My photo
anak jati banjar sg.besar,tp syg SPM tak wujud subjek ni.kalau ada aku jamin A dlm tangan.masscomers.dan aku budak hebat.kau??haha;p

Monday, March 7, 2011

sedar diri ini

"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." - [Surah Al-Baqarah, 2: 216]

entry aku yg lps bila ku baca blik mmg agak kasar, tp hari ini aku jumpa satu ayat dalam surah al-baqarah yang membuat aku rasa segala yg berlaku pasti ada pokok pangkalnya.mungkin ketika itu insan yg aku sedang perkatakan mempunyai sebab musabab beliau buat perkara itu.walau ia memang menyakit hati ku kerana aku di persalahkan atas sbb yg tidak sepatutnya tp bila aku pikir blik mmg benar.bnde yg kita x suka dan benci mungkin akan jadi bnde yg pling baik dalam sejarah hidup kita.sapa tahu......waulahhualam bissawab.

insyaALLAH, dgn segala kekuatan yg ada aku tempuh bnde ni..dan kau....kau pun sudah baca entry sblm ni...aku minta maaf kerana agak keterlaluan dalam berbahasa.trs trg aku katakan aku tidak kedekut ilmu di dada, tp tolong jgn d hina. sama-samalah kita membantu mana yg terdaya.semoga hubungan yg terjalin berbelas lama nya utuh terpelihara.

salam.salam.salam=)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...