Generated image

fiqa manap

My photo
anak jati banjar sg.besar,tp syg SPM tak wujud subjek ni.kalau ada aku jamin A dlm tangan.masscomers.dan aku budak hebat.kau??haha;p

Saturday, November 13, 2010

alahai..........

segala nye bermula ketika aku sedang enak di ulit panorama petang yg indah dan permai di kg ku.....dan diketika itu juga tangan ku hebat mengawal handle kenderaan terbaik ku,
tiba-tiba...............................

eeeeeeeettttttttttttttttttttttt..............
subhanaulah,masyaallah,allahuakbar.....
mase tu hanya ALLAH,IBU DAN AYAH jer yg ad dalam kple otak aku nier....mampukah aku utk bertahan...mengawal dan membelok.....aku try teknik cuba dan jaya walau pun teknik ni sudah lame aku tnggl kan dalam kamus hdp aku...bg aku teknik ni hnye layak tok paper math form5 aku dlu jer tyme aku mmg bengap bab mengira so asal dpt paper aku cuba dan jarang skli berjye...

tp kejadian ptg td btl2 memerlukan aku utk mengulangi sejarah teknik cuba dan jaya....aku cuba menekan brek menggunakan jari sambil tangan ku gagah mengawal handle serta kaki ku tabah menghadapi segala kemungkinan.....

AKHIR nya,yesss.....aku berjaya!!!dgn muka yg riang dan berlagak tenang aku tersenyum smbl memerhati brother yg xbrpe nak hensem yg berada di dalam kereta sblh aku yg juga sedang menunjukkan iras wajah yg gembira......motif dy nak gembira pown smpi skrg aku masih xdapat nak kenal pasti sbb postmortem masih blm di jalankan....

#########


ALAHAI pakcik...awt kua simpang x toleh kiri kanan....nasib baik sye ank muda yg bertauliah ketika memandu....pakcik boleh wat donno jer td....kalau sy langgr kan susah....mne sy nk cekau duit btlkan moto saya...lain ah if insuran moto pkck tu tngi....blh gak sy mntk moto baru....huhhhhh~~~~
pe2 pon aku syukur sbb kejadian ptg tidak melibatkan apa2 kecederaan....lbh2 ag kat moto aku....alhamdulillah..beliau masih sihat dan anggun bergaya...

kepada semua pemandu di luar sana....LIHAT LAH KIRI DAN KANAN SEBELUM MELINTAS.SAYANGI DIRI ANDA SEPERTI MANA PAKWE DAN AWEX2 ANDA SELALU KATA KAN YG MEREKA MENYANYANGI ANDA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...